Duktiga jag!

Idag har jag lagat massa, massa mat som Tommy gjort till matlådor...Bara en massa äckel mat som jag vet att han tycker om, fläskpannkaka och snuskig makaronipudding...(Gah så vidrigt) Han tyckte allt smakade utsökt vilket var hela poängen :-)

Igår var jag och Engla till bvc. Hon väger numera 7890 gram och är 65,5 cm lång...min stora vackra tjej :-) Pratade med Birgit länge om massa spännande saker, det var bara jag där nämligen. Annars sitter det alltid en massa mammor och barn i väntrummet men nu snattrade vi som två gamla hönor :-D Hon är så go Birgit, man kan prata med henne om allt. Vi diskuterade förlossningsdepressioner och amning igår medans Engla krälade omkring runt hennes fötter och dreglade..haha. Engla gillar verkligen Birgit....så fort hon ser henne så skiner hon upp och ler brett...:-D

Fick massa fina bilder av Linn häromdagen som hon tog när dom var här och åt middag, ska lägga in dom i slutet.

Idag var jag, mamma och Estelle till Åmål för att hadla lite nya kläder till Estelle. Hin börjar ju sjuan imorgon...Gud så stor hon har blivit, redan 13 år och börjar på högstadiet. Känns som om det var igår hon satt hemma på köksgolvet och slog Linn och Nadja i huvudet med grytor...*Bonk* *Aj,aj,aj*

Ska släpa med mig Tommy ner till Åmål nästa vecka så han får handla lite nya kläder till sig själv också...det behövs vill jag lova. Och JAG ska vara smakråd annars vet man inte vad han kommer släpande hem på :-D Hittade ett par riktigt snygga tröjor som jag tror han skulle var skitsnygg i. (Han är alltid skitsnygg i mina ögon ändå men ett upplyft har ju ingen dött av).

Jag är mycket lättat idag med...trodde för en stund att Engla på något mystiskt sätt evetuellt skulle få ett litet syskon. Trots att vi varit mycket noggrana med allt så finns det ju alltid en liten risk och jag har gått och varit livrädd i ett antal dagar men skönt,skönt ingen mer bebis än....(Tack Gud :-D) Det räcker då gott och väl med en beis så länge :-) Måste dock erkänna att jag saknar de där kickarna från insidan men inte så mycket att jag är beredd att skaffa fler barn än inte.

Nej nu ska jag visa er lite fina bilder och sen ska jag nog upp och sova...trött idag. Puss och hej!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0