GAH, jag döööör!

Fy fasen vad varmt det är...Jag trodde både jag och lillfisen skulle flyta bort idag när vi var med mamma och Estell in till stan och handlade. Galet!!!

Igår höll Karolina och Irban dop för lille Fabian. Precis inna de ska till at kliva upp till dopfunten lämnar Karolina över Fabian till sin farmor och Urban och ställer sig sida vid sida framme vid altaret. VA?! Suprise, suprise...de gifte sig i samma veva..haha. Tror ni man blev förvånad eller :-) GRATTIS, GRATTIS!
Mormor satt bredvid oss längst fram i kyrkan och när 10 minuter av vigseln gått gastar tanten högt och tydligt; "GIFTER DOM SIG?"...haha, redan!!! Mormor är en sådan där människa som man antingen älskar eller avskyr tror jag. Kommer ihåg när Tommy hade spelning på puben i Molkom och mormor bestämde sig för att åka dit. Gissa vem som fick följa med henne?! JAG! Först tog det två timmar att klä människan, det ena kunde hon inte ha för då såg hon tjock ut och det andra såg hon lösaktig ut i så det slutade med att hon tog på sig en gammal blus som hon köpte när Karolina var född, det vill säga 1983 (om jag inte minns helt fel) över blusen drog hon sedan en ganska för liten väst och sen bar det av ner på samhället. Först började hon gnälla i bilen om hur halt det såg ut och så fort vi kom ut ur bilen, hur halt det VAR :-) Jag lotsade henne mot dörren där vi möts av en mycket stor och ganska hal trätrapp...."Åh nej men det här går ju inte", tjöt mormor. Jo då, sa jag, jag hjälper dig. Sagt och gjort ,det var minsann bara att försöka trycka upp tanten på översta trappsteget...bäst jag står där och försöker få upp en mycket vresig och halvilsken mormor kikar jag in genom fönstret som vätter mot trappen. Där sitter en ung kille och stirrar ganska klentroget på skådespelet utanför. Helst plötsligt ser jag hur det börjar rycka i killens mungipor och världens flin, ja, på gränsen till asgarv spelar i hans ansikte...Hur håller man masken då?! Svaret är, det gör man inte...jag höll på att dö av skratt och mormor med dessutom (mitt skratt då) tappade henne nästan....Väl inne skriker mormor.."Gud va högt det är, sänk musiken lite" Det var då hela bygdens sura gubbar vände sig om och började fräsa...sen höll det på så hela kvällen. Mormor skrek "Tommy, spela Gunnar Vägman" och alla suckade, stönade och fräste...Men guuuud så kul det var ändå. Det är ju inte alla dagar man tar med sin 82 åriga mormor på puben :-) 

Åter till dopet....Dagen var mycket trevlig och Engla var lugn nästan hela dagen :-)

Jag VANN! Hahaha, både klänningen och skorna...så himla skönt och nu är allt betalt också! Nu har jag i alla fall nåt att ha på mig på Englas dop, sen hur bra det ser ut det får vi se då.

Grattis min älskade lillasyster på din 19- års dag. Det var mycket trevligt att träffas och umgås lite idag :-) Hoppas fortsättningen blir minst lika trevlig! älskar dig...PUSSPUSS!

Nej nu ska jag gå och sova tror jag. Natti natt på er allesamman!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0