Örat luktar var men det är ABSOLUT ingen fara...?!

Stackars lilla Anthony har fått öroninflammation. Linn ringde i lördags till sjukvårdsupplysningen och berättade att Anthonys öra luktade illa, som var och att han hade jätteont och skubbade det hela tiden, detta i hopp om att de skulle ringa vår akutmottagning och meddela att vi skulle komma in men icke. Det var absolut ingen fara och att det gick jättebra att vänta till måndag....Kossa. Dagen innan hade hon ringt till vårdcentralen där en sköterska sa åt henne att spola lite vatten i örat och göra rent det....VA?! Vatten i ett ont öra, har människan fått sin sjuksköterske examen i ett cornflakes paket eller? Sjukvården idag suger fett och detta ska man seriöst betala för, vansinne!!!  Linn var i alla fall in med lillprinsen till doktorn i måndags där det konstaterades ganska fort att det var en öroninflammation så nu går lillen på penicillin och örondroppar (som han hatar att få, btw :-D ). Linn jobbar alltså inte, varken igår eller idag. Skönt för Anthony att ha mamma hemma när han inte mår riktigt 100...

Engla fortsätter att vara gnällig, har fortfarande inte kommit på varför riktigt men så länge hon inte verkar ha ont någonstans så är det ingen fara....Prinsessan har bara sovit 3 timmar idag så vid halv nio klockade hon in dirket jag stoppade flaskan i munnen på henne, hon vaknade en timme senare och hade spottat ut nappen men det var bara att köra in den igen och klappa lite på rumpan så somnade hon om som den lilla ängel hon är. *ÄLSKAR* Jag älskar lillungen så det nästan gör ont att tänka på det, :-) Min lilla skatt! Om 2½ vecka ska hon döpas också :-) Känns bra att få samla hela familjen, både Tommys och min för att fira henne. Har tänkt köpa en liten dopgåva till henne från mig och Tommy vet bara inte vad än. Har funderat på en sån där "Lyckopenning" men har inte bestämt mig än.

Inga bilder har jag fått in än heller, har inte suttit vid min dator på tid och evighet, sitter vid Linn dator just nu och här finns då inga nya bilder på småskitarna för Linn har glömt kabeln till kameran så jag får försöka smita ner med hennes minneskort imorgon och lägga in bilderna på min dator, då kommer det kort sen ska ni se :-D

Nej nu ska jag slappna av lite efter dagens bravader med barnen...Så god natt med er alla :-D

Älskar min fina och underbara familj mer än allt annat; Engla, Tommy, Mamma, Pappa, Linn, Anthony, Nadja och goa lilla Estelle, ni är det finaste som finns! Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0