Duktigt idag!

Idag har jag varit skiiiiiitduktigt. Jag började dagen med ett pass på orbin, sedan klädde jag på Engla, grejade en flaska och la henne i vagnen. Hon somnade efter att hon hade ätit...mammas duktiga tjej det :-) Hon vaknade visserligen typ 40 gånger innan hon slocknade ORDENTLIGT men det behöver vi ju inte lådsas om. Hur som helst, efter att hon hade somnat blandade jag till en massa väggkalk och kalkade halva ladugården :-) Det var ganska jobbigt....Speciellt med tanke på solen jag stod i...Ser numera ut som Sebastian i lilla sjöjungfrun!!! När jag var klar med kalken bytte jag om, tog mig en rejäl raggardusch och for bort till Nina. Hon kom hit när jag kalkade och frågade lite halvdesperat om inte vi kunde ta barnet med oss bort till henne och fika, hennes två barn hade nämligen 4 kompisar med sig hem efter skolan och hon saknade lite "vuxet" sällskap....Inte för att jag känner mig speciellt vuxen, nä jag känner mig mer som ett sådant där fossil man gräver upp i utkanten av Chile efter ett antal tusen år...Nej vuxen är fel ord...övermogen passar bättre. Jag menar, ska man ha ryggont som en gammal överarbetad nucka?! Nä jag tycker inte det men wtf....Jaja, hur som helst, vi fikade sen ringde Linnsystern och frågade var vi höll hus. Hon, Anthony och Nadja kom ner idag....åkte hem och fikade en gång till, lagade mat och städade....mycket bra gjort av mig. Nu på kvällen har jag flängt runt hit och dit för att plocka undan all skit som man lagt fram under dagen och alldeles nyss stod jag på orbin igen...Här ska inget fett bli kvar inte...
Hatar att se ut så här, som en lunchkorv i ett hotdogs fodral :-( Surt sa räven men så kan det bli efter att man fött barn!!!

Nej nu ska jag gå upp till mina älsklingar där uppe, måste upp och snusa på barnet lite...haha. Det kan man aldrig göra för mycket tror jag :-) God natt med er!

Bilder på ladugården och min nya tan ommer imorgon...Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0