"Hej mitt vinterland"

Crap, crap, crapy update jag vet! Vet inte vad som flugit i mig.
Inte för att någon frågat efter mig och mina trista inlägg direkt..*snyft* men still...Sååå vad har hänt...eh...Linn har flyttat ner :):):) Jag gillar...Engla med ;)
Jag är fortfarande inte helt klar med alla julklappar och jag vill inte att det ska vara jul om mindre än en vecka...Stressad. Jobbar nu i veckan med så jag vet inte hur jag ska hinna få jul här hemma. Jobbar till 22 kvällen innan så det känns sådär lite småpissigt tycker jag. Hade helst bara velat vakna upp med min vackra dotter på julaftonsmorgon men eftersom jag inte vill vara en fattiglapp i januari måste jag ju jobba och fatta vad bra betalt det är då. Är jag en dålig mamma för att jag jobbar hela julhelgen och nyår??? Vill inte vara en dålig mamma men däremot vilja kunna köpa mat åt Engla månaden därpå....Illa när man själv inte riktigt vet om man gör rätt eller inte...Vet bara att pengar alltid behövs och speciellt om man har en liten unge...

Barnet sover just nu...skönt för henne :) Ska strax ut och ta in hästarna innan de fryser fast där ute i hagen, de står ju bara på samma fläck och glor. Har mockat och grejat, hittat Grym som varit borta och myst med kattbebisen :) Så fort djuren är inne ska jag laga mat och sen dammsuga och torka golv. Tvätta börjar bli ett måste så jag får väl ta tag i det med då...

Ikväll ska jag försöka packa in alla julklappar och sen sova...ska jobba delad tur imorgon på gruppis så jag behöver nog all sömn jag kan få faktiskt. Vet inte om Engla ska åka till Linn redan idag eller om jag ska ta med henne dit tidigt imorgon bitti...vad är bäst månne? Jobbar en G tur på söndag vilket innebär 13,5 tim på jobbet :S Pengar, pengar, pengar!!!

Fick även två extra turer idag när Maria ringde så nu jobbar jag följande; 19, 20. 23, 24, 25, 29, 30, 31 och 1...känns som sagt både bra och dåligt.

Engla hjälper mamma att...

...baka allt julgott :)

Ehm...lipande tärna och småsur tomte ;)

Sötfisan min :)

Joy jagar snöbollar :)

Engla tyckte snön var äcklig först men det släppte :)

"joy inte licka snön"...

Älskar dig!!!




Kommentarer
Postat av: Gitsie

Ok gumman, ett par saker...nu är saknad i bloggen för jag kikar in MINST en gång per dag och hoppas på uppdatering. :)



För det andra, du är INTE en dålig mamma för att du jobbar. Så har jag känt hela hösten när jag jobbat väldigt mycket, men den grymma verkligheten är att man måste ha en inkomst och för att ha det behöver man jobba.



Trist att du jobbar precis nu när jag tagit ledigt, har saknat dig hela hösten. Men du, skriv upp dig på hemtjänsten (du fixar att hitta till vårdtagarna, jag lovar). Det kommer bli massor av timmar där nu när jag ger mig och börjar på universitetet.



KRAM

2009-12-19 @ 21:51:02
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Anci

Gott Nytt år !!! =)

2009-12-31 @ 15:21:22
URL: http://fruwikmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0