“Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.”


Sandra behöver ett jobb....NU! Jag blir galen av att gå här hemma och veta att nästa månad och månaden därpå kommer vara de fattigaste månaderna i mitt liv...typ. Jag har ju barn...måste jobba. Men soc. och sådana saker är inte ett alternativ för mig. Ringde dom en gång men det var det mest omständiga jag varit med om för att få hjälp en månad så det skiter vi allt i, i fortsättningen med!

Hmm, annars då...ont i magen av någon dunkel anledning, slemmig i halsen känns det som, trött som aldrig förr och ett barn som inte gör annat än ställa till oreda för tillfället. Skyller på att de nya tänderna gör henne alldeles vild...hoppas det är övergående :S

Snart är det vinter hörrni :O Det snöar längre upp i landet och jag tycker det är vansinnigt kallt i luften här med...:C Jag HATAR snö...verkligen, hatar! Kan bero på att det närmsta i snöaktivitetsväg jag klarar av är pulka men även det känns ganska livsfarligt. Åkte lite snowboard förr och hade precis börjat med slalom men då krashade jag, klippte en fjällbjörk med ansiktet och vred benet i en väldigt otrevlig vinkel och efter det har det liksom inte blivit nå mer sånt...:C Trist för jag tyckte verkligen snowboard var jättekul. Det där med slalomen var ju lite kul.
Jag och min Joel hade APU uppe på Dundret i Gällivare. Joel var fast besluten att lära mig åka slalom trots att vi båda visste att skidor inte var min starka sida...Efter att vi hade åkt en stund hade jag mot alla odds fått in en riktigt bra stil och stod faktiskt mer än jag låg....Vi åkte upp i en lite värre backe och jag hade verkligen jättekul. Helt plötsligt tappar jag kontrollen, far iväg nerför backen med böjda knän och såg troligtvis FRUKTANSVÄRT dum ut. Joel såg att jag höll på att kasta mig och hinner ropa "sätt dig....." Sandra sätter sig! "....inte ner!" Hör jag bakom mig. Shiiiit tänkte jag, kom över på mage på något vänster och tittade upp. Jag var på väg rakt emot en jättestor sten som låg i offpisten och lyckades vrida mig en aning så ryggen åkte mot stenen istället för ansiktet. Tittade upp igen...Fjällbjörk, knak, brak, AJ! Sen ryggen rakt in i stenen och benet i totalfel vinkel...hade inte ställt in skidan ordentligt så den löste inte ut....
Med rivsår i ansiktet, halv "lårkaka" på ryggen..haha och världens största knä satte jag mig i receptionen och blev kvar där resten av praktiken och har aldrig åkt slalom efter det....Kanske dags att ta upp det igen? :O

Ska åka ner till Långserud någon dag och ta in pappas post, kanske städa lite innan han kommer hem....Idag, nej men kanske imorgon eller nåt sånt?!

Engla tittar på tv och håller sig lugn för tillfället...åh vad skönt!
Bäst jag passar på att plocka lite i köket nu då, när jag har chansen...

Pussar!

Saknar min Joel :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag skulle ha gått under om jag bara hade jobbat 8 dagar, hade klättrat på väggarna efter ett par dagar! Fixar inte för mycket ledig tid jag, en dag i veckan räcker gott för mej att vara ledig och nån helg ibland. :) Men du är bara på enegården eller? Jag är ju på flera ställen jag..



Ja Lovis är fint, hon var ju namnlös länge innan namnet bara dök upp och hon fick bli en Lovis. :)

2009-10-07 @ 13:03:45
URL: http://mesandra.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha trodde faktiskt aldrig jag skulle hitta heller när jag började, såg en syn för mej själv att jag satt där vilse mitt ut i skogen utan körkort(för alla kör för fort och som dårar) men se jag lärde mej att hitta och köra rally :) Du kan säkert också lära dej att hitta, och man brukar allt som oftast vara två :)



Shoppingförbud är tråkigt! Men tänkte satsa på att komma iväg till Ullared innan jag blir allt för fattig så poengarna får hållas hårt i tills dess :)

2009-10-07 @ 13:38:13
URL: http://mesandra.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Förlåt gumman, men jag kan inte låta bli att skratta här. ;) Kram

2009-10-07 @ 13:57:55
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har ju iofs ganska bra lokalsinne jag, så det brukar inte vara några problem. Du får skaffa dej en Gps då :) Ja Ullared slår det mesta, men brukar inte hitta några kläder där direkt men ALLT annat, längtar ihjäl mej men undrar om verkligen Fridde längtar lika mkt för han har inget annat val än att åka med mej. ;)

2009-10-07 @ 14:18:13
URL: http://mesandra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Han kommer nog dessvärre bara vara road av nedervåningen, medans jag är mindre road av den :)Och så blir han avskräckt redan på¨parkeringen för att vi får plats en mil ifrån ingången ungefär haha..

Ah du får ha en liten Gps som ingen ser, så kan ingen säga nåt ;)

2009-10-07 @ 14:57:25
URL: http://mesandra.blogg.se/
Postat av: Sassa

men gumman då!!! hahaha ja minns du när vi var i väsa då?! när vi skulle lära oss telemark.. hahaha, eller allt skid turer vi tog med skolan.... vi var ju kungar du och jag... hahaha... I miss it!!!



puss

2009-10-08 @ 23:38:25
URL: http://sandrasblogg.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0