Sur...

Idag satt vi i över en timme och väntade på vår tur på bvc...de var försenade och snäll som jag är satt jag där alldeles tyst och sa inte ett pip. Jag blev ju liksom kallad dit idag för vaccination och 1 års koll. När jag väl kom in så säger Birgit; Oj, Engla får inte vaccineras än för det är bara 5½ månad sen sist ju. Hmm, det kanske man ska kolla innnan man skickar hem kallelse eller??? Sen till läkaren då som inte kan svenska och är på tjocken själv (hennes första barn) ...men oj, hon går ju, då behöver jag ju inte klämma på några höfter...bara nähä...Vad fan gör vi här då? Ja vi kan väl väga och mäta då 10,930g och 76 cm lång...Då börjar den korkade läkaren att prata om att kurvan ser ju någorlunda bra ut och dittan och dattan...va fan, hon har gått upp 500 g sen sist det räcker väl eller, då säger fanskapet; Jag förstår att det verkar konstigt att hon inte gått upp mer men det är faktiskt ingen fara, det är alltid svårt att förstå med första barnet....Bara vafan, vem tyckte eller sa att kurvan såg dålig ut...inte jag i alla fall! Jävla häxa....Ååh, jag är så arg. Svär gör jag också...inte bra, inte bra. Har ju sagt att jag måste försöka sluta att svära så mycket. Vill ju inte att Engla börjar säga"Fan" och "Jävlar" heller....

Känner mig såhär ungefär ;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0