“Music and rhythm find their way into the secret places of the soul”

Sitter och lyssnar på musik medan Engla river i sina saker på golvet bredvid. Har fortfarande lite ont i huvudet, bra mycket bättre än sist iofs men fortfarande nog för att det ska vara jobbigt. Väntar på att klockan ska gå så Tommy slutar, vill inte ringa och störa mitt i nåt jobb ju :/

Tycker att klockan ska gå så "Mamma till en mördare" börjar. Såg förra måndagen och blev chockad. En mamma som får beskedet att hennes äldste son är död och att det var hans lillebror som högg ihjäl honom. Blev arg när jag såg det, för inget av det mamman och hennes fortfarande levande son sa lät trovärdigt. Tyckte det kändes som om hela programmet gick ut på att smutskasta den andre brodern samtidigt som "mördaren" grät en skvätt och refererade till sin avlidne bror som "min älskade broder". Kändes bara som att han försökte ursäkta det han hade gjort. "Min bror var ju inte snäll när vi var små" blabla...Lika hans mamma, hon sa att de hade haft det svårt under sin uppväxt och att dom aldrig hade någon egentlig trygghet för hon jobbade ju. Men va fan liksom, det finns väl massa ensamstående föräldrar som jobbar men inte fasen blir deras barn pundare och mördare när de växer upp. Jag tror det finns en helt annan förklaring till varför hennes båda söner var som de var som man helt enkelt inte fick höra något om...men vad vet jag?!

Fundilurar på att ta en Treo nu och försöka bli kvitt huvudvärken :S

Höres...


Kommentarer
Postat av: Ida

Tydligen är det mammas kompis fd som är med han högg ju ner henne framför barnen så det ska jag banne mig å se. missade förra veckan men det verkade ju inte å bra då :)

2009-11-23 @ 18:37:33
URL: http://idsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0