“Be happy. It's one way of being wise.”

Suger seriöst på att uppdatera :( Föööörlååååt!

Sitter här med min molande magvärk och funderar på om jag ska äta något trots att jag egentligen inte alls är nå hungrig.

Engla är hos sin pappa men kommer hem imorgon bitti. Vi ska ju ge oss av mot Väse imorgon...höhö. Farmors lilla äldreboende kommer att fyllas av galna Nylénare, vilket bör bli väldigt spännande. Så mycket spänning har nog inte Väse haft sedan förra deceniet då farmor fyllde 80 :D

Har haft en grymt trevlig dag :) Åkte in till Karlstad imorse för Jimmy skulle hämta ut sitt pass, sedan vidare därifrån till Swedbank i Centrum. Hämtade upp hans syster EriCa (tihihi) där, åt och for sedan till deras mamma :) Har pratat och haft trevligt :)

Åkte hem och fixade med alla djuren. Katterna skulle ha mat i stallet och bägge hundrana var ju nödiga...off course ens.

Nu sitter jag och Jimmy här vid en varsin dator och är allmänt tråkiga...Ska nog tvinga honom att laga mat eller så ;)

Pratade med finaste R förut med. Han var ledsen. Tydligen är vi outbildade vikarier inget att ha längre om man frågar vissa. Jag å andra sidan hävdar motsatsen då jag VET att ingen, INGEN, vare sig outbildad eller utbildad människa hade gjort ett lika bra jobb som R gör med de gamla. Jag ska bli som han när jag blir stor. Jag är för övrigt också en hejare på att ta hand om de gamla, så det så. Stursk tänker ni men så är det icke. Endast vansinnigt självsäker och medveten när det kommer till mitt jobb. Ingen har någonsin klagat så jag har hört det i alla fall, dessutom är jag trevlig...tror jag :S

Mja det blev ju ett ganska hyfsat inlägg nu ändå :D
Bilder nu väl...

Fisan busar hos GammelMormor :)

Tss, sötaste Jimmy <3

Finaste Zorro hunden :)

Min fina :D :D :D

Avslutar med Bonde Engla på farmen ;) Stackars Guteruds folk som har oss på studiebesök hela tiden :D

 

Adjööö!




Kommentarer
Postat av: Sandra

Det där har man hört några gånger. Nu ska alla timvikarier bort och alla outbildade ska bort. Jag fick ett ultimatum förra våren elelr höste (?) att om jag inte läser upp mitt IG jag hade i alt medicin skulle jag inte få jobba mer inom omsorgen&psykiatrin och jag pluggade upp mitt betyg för att sen konstatera att vissa ändå får jobba utan utbildning medans jag bara hade ett IG? Och sen i äldreomsorgen är ju många outbildade fast anställda och många vikarier outbildade. Kommunen är nog bara inne i en period igen, tycker dom är det med jämna mellan rum. Dom verkar inte förstå att det inte skulle funka utan vikarier, outbilade som utbildade. Hoppas ni inte drabbas du&R.



Och till nåt helt annat, trillade in på din mammas blogg och såg en bild på en kattunge. Vet du vem som är pappan? Tyckte kattungen exakt såg ut som våran junior som försvann för oss och blev nyfiken på om det kunde vara han.



Och nu har du fått en halv novell av mej :)

2010-04-23 @ 22:22:10
URL: http://mesandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vilken dålig stil!! Jag fick ett brev jag, stog bara att eftersom jag inte har rätt utbildning så kommer jag inte att få jobba from och så var det nåt datum. Ändå hade jag ringt när dom bad om mina betyg och frågat om det ig´t men det skulle inte vara några problem. Har ni inte fått nåt till sommaren då? Dom brukar aldrig klara sej på sommrarna. Och hur förresten kan dom ens göra så mot folk?? Tycker det är illa, både mot dom som jobbar och dom gamla som blir av med sin braiga personal. :(



Han har varit borta länge nu, ett och ett halvt år kanske. Men har alltid funderat på om han inte "flyttade" hemifrån. Han var ute varenda natt och ibland ett-två dygn på raken tills han bara inte kom hem igen. Kattungen såg iallafall ut att ha precis samma mönster i ansiktet, min första tanke när jag såg bilden var Junior! :)

2010-04-23 @ 22:51:43
Postat av: Sandra

Okej, hoppas du också får då! Haha ja kanske var det, han kanske bor nånstans där runt i kring hos en snäll tant eller nåt :)

2010-04-24 @ 07:10:25
URL: http://mesandra.blogg.se/
Postat av: Erica

haha, med C ja.. Vilken tur att ni haft en bra helg hittils då ;) SNYGGA skor med den tatueringen! :o

2010-04-24 @ 17:42:13
URL: http://eriiicahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0