“Wisdom, compassion, and courage are the three universally recognized moral qualities of men.”



Jag funderar helt ärligt på att starta uppror mot hela samhället i princip. Människor blir bara sjukare och sjukare tycker jag. Mammor ligger och grinar i omonterade soffor i blodiga byxor med sin son i samma lägenhet och i nästa inlägg skriver hon att hon ska utföra tjänster till en man mot betalning. I ett tredje skriver hon om vilken "ungjävel" hennes son är som vägrar somna. En vuxen kvinna. En mamma. Folk vänder kappan efter vinden och allt är i princip acceptabelt nu för tiden. Folk kan bete sig och uttrycka sig nästan hur som helst utan att andra människor reagerar längre och OM de faktiskt skulle reagera så ändrar de åsikt jättesnart och följer gruppen istället för att stå där själv och vara stark.

Barn är ärliga av naturen och jag försöker lära mina barn att det är ok att vara ärlig och att man ska säga vad man tycker. Något som min äldsta dotter tagit på fullaste allvar och talar mer än gärna om för mig när hon tycker jag gjort fel. Nu ska vi bara lära oss vad som faktiskt ÄR rätt och fel. Höhö... Det jag menar är i alla fall att om jag anser att någon är totalt dum i huvudet och att jag inte vill ha en sådan människa i mitt liv så har jag dom heller inte där. Nu menar jag givetvis inte att man inte kan ändra uppfattning om människor, för det är klart man kan och man kan helt enkelt finna ut att den människan du trodde var totalt kringkring visar sig vara en ganska rolig jävel MEN människor du redan känner, som bara gör fel saker hela tiden. Saker som är fel för dig och dina närmsta då, sådanan människor håller man sig ju ifrån...eller? Jag skulle aldrig pga att jag kände mig ensam eller osäker gå till någon som jag egentligen tycker är total bäng bara för att slippa vara ensam.

Har just nu extrema problem med, Person A och Person B. Dessa personer har då vigt mer än hälften av deras relation till varandra att klaga på den andra inför andra människor och inför mig. Det sista som hände tar ALLA priser. Person A berättar för mig att "person B är störd på riktigt. Person B behöver hjälp. Du är en usel människa om du har något med person B att göra". Person B kontrar med "person A är stram och totalt störd på många andra sätt. Person A kommer aldrig klara situationen som denne befinner sig i nu. Person A, klarar inte press. Person A visade sig vara helt dum i huvudet". De både deklarerar hur mycket de ångrar varandra i princip.

Detta har jag fått höra på och nu...är person A och B tillsammans igen igen. Allt verkar vara toppen (Uppenbart att de inte pratat om vad de sagt om varandra utan bara förträngt det) och person B blev arg på mig för någon vecka sedan och sa; "vadå, person A har väl aldrig gjort nåt fel" bara för att jag hade en åsikt om vad som händer liksom.

För mina barn får jag tyvärr försöka dölja mina känslor just nu för att det inte ska skada dom. Kunde jag skulle jag radera dessa människor ur mitt liv men det går inte och därför måste jag spela teater och le när jag verkligen inte vill le..men men, vad gör man inte för barnens skull?

Personer i person A och B´s närhet och dessutom också visat sig vara totala psykon så nej, jag rensar nog min facebook lista snart och inser att den här jävla världen aldrig kommer bli nåt bättre. Inser att mina barn kommer växa upp med massa andra människor som varken har värderingar eller moral och jag kan bara hoppas på att jag lär dom väl och att de blir starka och ärliga människor som förhoppningsvis inte väljer vänner efter populäritet eller på grund av att de känner sig ensamma. Jag hoppas mina barn ska klara att möta världen ensamma om de nu inte finner likasinnade och jag hoppas att mina barn ganska fort lär sig att skilja ut, de bra människorna från kappvändarna!

JAG HATAR KAPPVÄNDARE!

Nu ska jag gå och leka lite med mina älskade ungar och försöka hissa upp humöret på topp. Verkar ju bli fint idag och då kan man inte sitta och ödsla energi på ovärda personer som A och B!!!

Slänger in lite bilder med som jag stulit av min lillasyster, som jag saknar btw. Bägge två saknar jag och Christoffer med så det blir ju alla tre då. Dom är på Cypern med jobbet. Hoppas 2 veckor går snabbt :) Älskar er <3
Helt underbara bilder på tre helt underbara barn. Nylén barnen <3

Kommentarer
Postat av: linnea.

fan va bra du skirver:)

du borde skicka in de till värmlandstidningen

eller nåt :)..

2011-05-22 @ 16:02:52
URL: http://abluesun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback