Jag vill...

..Ha min dator där uppe igen men det finns absolut ingen plats trots att vi har en ganska stor lägenhet. Kanske får investera i en bärbar att ha där uppe, enbart för bloggskrivining och annat sånt tjafs :-) Är här nere i källaren enbart pga att jag skulle tvätta och då passade jag på att sätta mig en stund.
Engla ville inte alls somna nu innan jag gick ner men hon blev väl trött på att skrika och somnade av utmattning den lilla kraken. Ja, jag är en hemsk och okänslig mor som låter barnet ligga inne i sängen och skrika, men jag vill faktiskt inte vänja henne på med att bli upplyft bara för att hon gnäller. Jag känner min dotter och vet att hon inte skriker för att hon hra ont eller nåt sånt utan hon testar gränserna och ser vad hon kan utnyttja mot mig. Igår var hon också helt galet svår att få i säng men envis som jag är så somnade hon sött efter en stund, vaknade igen, antagligen pga tänderna men jag gick in och la henne ner och stoppade in nappen så hon somnade allt om igen. Allt detta sängtrams beror nog på tänderna men jag kan inte göra så mkt mer än att ge henne lite alvedon om hon verkar ha ont och försöka trösta henne utan att ta upp henne. Det är inte så svårt att avgöra när det verkligen inte står rätt till med henne och då tar jag SJÄLVKLART upp henne men är det bara gnäll och trams får hon vackert ligga kvar i sängen.

Nej nu ska jag nog ställa mig på orbin en sväng och sen gå upp och kika på söttrollet, ska nog laga lite mat åt henne snart också :-)

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0