Det kanske bara är jag?!

Sitter och läser bloggar och ser på Familjeliv hur människor praktiskt taget överöser det tomma babyrummet med saker många månader innan bebisen är beräknad...Hmm, jag vet inte men jag vågade knappt köpa någonting innan Engla föddes. Även om det händer saker väldigt sällan så kan man ju faktiskt vara en av de där få procenten som inte får komma hem med en frisk och välmående bebis...att ha gjort i ordning ett helt barnrum, köpt alla kläder som kan tänkas behövas och till och med köpt nappflaskor är i min värld helt galet. Vem orkar komma hem till ett färdiginrett bebisrum utan bebis, utan att bli helt galen??? Jag hade ALLA bebissaker (som jag fått, köpte som sagt ingenting innan hon var född) i lådor i garderoben. Skötbordet låg i kartongen så det bara skulle va att lämna tillbaka om det nu hade hänt något. Även om min graviditet såg helt normal ut så vågade jag inte chansa på att jag skulle vara av de lyckligt lottade och inte nog med det...bara för att bebisen är född så innebär ju inte det med automatik att allt kommer att gå bra fortsättningsvis...det finns många saker som kan drabba de små. Nu säger jag inte att man måste vara lika extrem som vad jag var men jag tycker ändå att man bör tänka efter lite innan man köper på sig allt och som sagt kanske inte får komma hem med bebisen...
Många som läser kommer antagligen tycka jag är helt knäpp men jag vet att jag hade inte orkat stått och packat ner alla bebissaker igen OM något hade gått galet men det är ju upp till var och en....Jag hoppas från botten av mitt hjärta att alla blivande mammor får friska och välskapta barn och att de fortsätter att vara friska :-)

PS; Till er nyblivna och blivande mammor, köp en nät-top på apoteket att ha på er de första veckorna, vanvetigt fula men så himla mycket skönare att ha på såriga och ömmande bröst!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0