Blogg.se krångel!

Hmm, äntligen. Då har man stått i kö hur länge som helst också...

Har något jag måste dokumentera: Engla sov HELA natten inatt, första gången (stolt mamma)! Hon är så duktig min lilla tjej :-) Jag vaknadekl 7 imorse av ett gallskrik från spjälsängen, rusade dit och finner min älskade dotter på sniskan, det vill säga, hon flyttar runt själv i sängen...ålar sig som en mask :-D



Se vad fin hon är då....Mostrarnas strumpor har hon på fötterna också!!!

Idag åkte Tommy upp till dalarna igen....Tomt men ganska skönt ändå. Inte för att vara taskig men jag får mer gjort när jag är ensam av någon anledning...Men klart jag saknar honom...min pojk :-D

Engla har varit lite kinkig idag. Hon sover just nu men väldigt ytligt, jag hör henne i babyvakten hela tiden när hon bökar runt uppe i sängen sen somnar hon om igen. Hon har lite magknip för det gick inte få henne att rapa efter sista måltiden...Jag och Engla har dansat idag, till min Hammerfall skiva :-D Engla diggade med i början sen tvärslocknade hon i famnen på mig...vaknade visserligen till så fort jag la henne ifrån mig men då fick vi göra om samma procedur igen.
Hon är så go :-) Mammas lilla skitunge! Jag har bara haft henne i 9½ vecka men jag undrar fortfarande vad jag tyckte var viktigt innan hon kom till världen?! Vad ägnade jag mina dagar åt innan hon kom? Ingen som vet kanske...höhö. En fördel med att ha barn måste ju vara att man kan hamna på deras nivå utan att det verkar löjligt...Som när Engla blir lite större till exempel...då kan jag leka med barbiedockor med henne utan att någon säger något.. (snacka om att jag har längtat :-))
Även titta på filmer som Emil i Lönneberga och en massa barnsliga filmer som man kanske inte "vågar" titta på annars :-D Barn är bra med andra ord!!!

Idag bad jag Tommy köpa med en snusdosa eftersom jag har slutat amma Engla nu (det fungerade inte på långa vägar och jag har kämpat som en besatt i två månader utan resultat skall tilläggas i FALL någon skulle vilja lägga in en elak kommentar) men tror ni att MIN snus sort fanns eller....NÄE. Jäla skit fan :-) Haha...men det kanske var bra det....när man faktiskt har lyckats sluta så är det ju askorkat att börja igen (inget ont om dig gumman^^) men jag har verkligen saknat snusen...Cigaretterna kan fara så långt det går åt pipsvängen men snusen....Sicket elände!!!

Guuud va varmt det är idag btw....vår termometer visade 35 grader celsius i skuggan idag...I SKUGGAN! Va fan det är ju rena galenskaparna....Jag har knappt orkat ut på hela dagen och att ge sig ut med Engla är ju inte att tänka på....Vi har suttit som två blöta fläckar i soffan halva dagen. Engla satt I en blöt fläck också skall tilläggas...haha, hon satt utan blöja en stund....Gissa om hon kissade^^ Suprise, suprise! Men det gör inget för hon är fortfarande den underbaraste (ordet finns ju inte men vem bryr sig) som finns :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0