Förlossningen igår!

Jo som sagt jag fick åka in till förlossningen igår för dom ville kolla upp varför jag var så yr. Jag gick rakt in i dörrposten igår morse och ringde för att berätta det, de anade att det kanske kunde handla om början till havandeskapsförgiftning så jag och Tommy plockade på oss kläderna och åkte. Det fösta jag fick göra var att de tog blodtrycket, 130/90, lite högt undertryck med andra ord. Sedan satte de ctg, hon gav mig en liten knapp som jag skulle trycka på varje gång jag kände bebisen röra på sig :-)  Jag antar att eftersom bebisen kände att vi var på förlossningen ville den visa sig på styva linan och startade utan bekymmer ett ganska vilt disko i min stackars mage, den hoppade och for åt alla möjliga håll och bebisens hjärtljud var uppe i 183 slag per minut ett tag. Sedan lugnade den ner sig för att sedan starta om igen :-) Jag blev rädd att den fått nå fel där inne men när barnmorskan kom in efter en halvtimma och bara lyste och berättade att en finare ctg kurva går inte att få så blev jag med ens väldans stolt över min lille disko prins/prinsessa :-D De tog ett nytt blodtryck efter min "vila" men undertrycket låg fortfarande på 90.

Efter det fick jag  lämna urinprov, utan anmärkning inga proteiner med andra ord. Även HB togs och det var då chocken kom...jag hade 130 i blodvärde..herregud! Jag är i v 39 och har 130 i HB. Det tyckte också sköterskan var helt otroligt. Alla fina resultat ledde till att doktorn jag fick träffa till slut tittade frågande på mig och undrade lite försynt vad jag gjorde hos dom...haha. Min yrsel hängde dock i sig men de hittade ju inget fel och skickade hem mig, vilket var ganska tur för jag häll på att svälta ihjäl och när jag kom hem fick vi världens godaste påskmiddag :-D

Nu ska jag gå och väcka min man som fått sova nog länge idag tycker jag...haha!

Ha det så bra! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0