Mycket har hänt sen sist :-P

Vet inte vart jag ska börja...Hmm, kanske jag ska börja att berätta om tisdag förra veckan.

Det var ju som sagt så att jag skulle åka upp till Östersund för att vittna i en rättegång. Jag klev upp kl 04,45 tisdagmorgon för att hinna göra mig iordning för avfärd. Jag började med att duscha och packade ihop allt jag skulle ha med mig, gick ner till mamma och åt frukost. Dagen började ganska bra och vi alla (jag, mamma och Madde) Var på relativt gott humör. Kom iväg kl 06,00. Stannade till på macken för att tanka. Glöm inte att ta kvitto ropar mamma samtidigt som jag stoppar in kortet i den där mockopären. Jag tankade och stoppade in kortet igen (för att få ut kvittot)....men inget kvitto kom. Då började mamma att frusta och pusta, vi borde ha förstått redan då att vi lika gärna kunde vänt och åkt hem igen men icke. När vi kom till Nyängen stannade vi för att pumpa däcken, Tommy hade nämligen satt på vinterdäcken och de hade ju legat ett år :-) Mamma kliver ur bilen, stirrar ilsket på den nya pumpsaken och börjar skälla.....-"Hur fan gör man med den här då? Jävla nymoderniteter!!! Jag orkar inte med det här!!!" Madde kliver ur och verkar veta hur pumpsaken fungerar men trots detta får vi ingen luft i däcken....Mamma kastar pumpsaken, kastar upp bildörren och startar bilen. Till historien hör också att varenda lampa fram i instrumentbrädan började lysa starx innan vi for in på Nyängen. Jag sa att det kanske bara var ett elfel men mamma grymtade något om att "det här går åt helvete"...Vi kom ca 6 mil sen började bilen hoppa, hosta och stånka för att slutligen stanna mitt mellan två ganska branta backrön....i dimma! Mamma kliver ur och kikar under huven, plockar upp en vanvetigt söndertrasad generator rem. Då ställer sig människan och hoppar jämfota samtidigt som och fullkommligt vrålar "FAAAAAAAAAAAAN". Vi stod där ute i ödemarken, i dimman i över 2 timmar innan Tommy kom. Efter en massa pillande bestämde vi att han skulle bogsera oss ner till Grums. Jag och Madde satt i den bogserade bilen. Självklart började det spöregna, vad gör man utan vindrutetorkare? Jo man skickar ut Sandra genom fönstret, så det gjorde Madde _"Sandra, jag ser inget, få bort vattnet"...Haha :-) Väl i Grums fick Tommy hjälp med remmen, då återstår bara startkablar för att få igång bilskrället igen. Mamma ska försöka starta bilen, sätter sig i framsätet och ska ställa in stolen........Den sitter fast. Kärringen kastar sig ut ur bilen, börjar hoppa igen och skriker som en mistlur -"Jävla volvo fi**or!!!!" Då bröt jag och Madde ihop, vi krälade näst intill på marken. Vi kom i alla fall hem och klev innanför vår kära dörr igen när klockan var 13,00, kalla och blöta :-( Jag vittnade via telefon så det ordnade sig ju ändå.......Haha!

På onsdagen fick jag och Tommy vara barnlediga, vi skulle på teater :-) Guys and dolls hette den, skitbra :-)


Stefan Ljungqvist spelade Big Jule :-)


Efter teatren drog Tommy upp till dalarna för att ha sitt skivsläpp dagen därpå.....Så duktig så :-D
Linn och Anthony var ju här från onsdag till lördag också :-) Linn hjälpte mig att inleda operation RumpBort på torsdagen så nu går jag mellan 5km-1 mil per dag. Gött som bara den :-D Det tycker Engla också...mysigt att ligga nerbäddad i en varm och skön vagn när man ska sova middag....

Det bör ska komma mer bilder på Engla snart också men eftersom ni känner mig vid det här laget så nämner jag inte när utan bara att det blir snart...haha. Ha det bra!

Älskar min fina familj :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0