Åh så spännande!

Sitter och nästan hoppar här i datastolen av förväntan. En tjej som jag pratat mycket med på FL och Lunar har nog antagligen åkt in till förlossningen nu. Hon har haft värkar i över ett dygn så jag hoppas dom hoppade i bilen och åkte in. Det är hennes första barn så allt är ju nytt och spännande :-) Hoppas hon får sin bebis snart för stackarn har gått över 13 dagar idag tror jag.
Kommer ihåg när jag åkte in för igångsättning, jag var så nervös dagen och natten innan att jag inte sov mer än 2 timmar. Skakade när jag la mig på sängen inne i förlossningsrummet :-) Fast det tog ju bara 2 timmar och 50 minuter efter att värkarna räknades som etablerade så jag ska inte klaga på att jag fick ligga i flera dygn och ha ont :-) Tänk att det aldrig kommer kännas på samma vis igen även om jag får 10 barn till....Det kommer aldrig bli första gången igen...Skönt på ett vis för nu vet man ju lite hur det går till även om alla förlossningar är annorlunda men samtidigt så känns det lite tråkigt att just den där skräckblandade förtjusningen antagligen inte kommer att infinna sig vid nästa förlossning.

Engla-skrutten sover så oroligt, verkade som hon hade lite magknip för hon spänner hela kroppen och skriker rätt ut för att sen lugna ner sig igen men förstår bara inte hur magen kan hålla på och spöka i all evighet. Tommy fick henne i alla fall inte att somna in ordentligt så mamma Mu fick ta över, hon somnade fint efter ett par minuter och babyvakten är lugn än så länge....Vad mamma kan :-)   "Och hon var en ganska förstående mor fast hon var en ko"...Hahaha!


Nu kommer mina kära systrar och familj falla av stolen när de upptäcker att jag skrivit TVÅ blogginlägg på samma dag....hihi.

Nej nu ska jag snart gå och sova, behöver min skönhetssömn...Mohahaha! Good night, sleep tight

Kommentarer
Postat av: Linn

Herregyyd vad Engla är söt, det får mig att trilla omkull i soffan. Vilken sötnos ;) Jag vill se 2 blogginlägg om dagen, dagligen gumman!



"Och hon var en ganska förstående mor fast hon var en ko"... Hahaha vill du att jags ka skratta ihjäl mig? :)



älskar er <3 puss Linn och Anthony

2008-09-17 @ 10:20:34
URL: http://linngabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0