Akuten!

Engla var ganska kinkig igår, vi förmodade att hon höll på att bli sjuk. Mycket riktigt! igår kväll runt kl 11.30 vaknade ungen för ungefär 20:de gången och bara skrek rätt ut...Fram med koksalt och Alvedon åt lilltjejen. Problemet var att koksaltet inte alls hjälpte på en gång och Engla fick totalpanik, hon bara skrek och kippade efter andan som en liten fisk på land. Jag blev naturligtvis asskraj och sprang ner till min underbara mamma. Hon tyckte jag skule ringa sjukvårdsupplysningen och dom tyckte i sin tur att vi skulle åka in till akuten i Karlstad. Sååå, vi kastade oss i bilen och körde in, på vägen lugnade Engla ner sig jättemycket och somnade till och med en liten stund, lika tät i näsan som tidigare dock. Vi fick komma in direkt och i samma ögonblick de skulle börja undersöka henne lyser ungen upp som en liten sol, skrattar och pratar utan det minsta till nästäppa eller andningssvårigheter?! Doktorn skrattade och sa att hon var frisk som en nötkärna och att det antagligen var koksaltet som gjort verkan...."Hon är bara lite förkyld, fortsätt att ge näsdroppar"....Så kl 03.30 ramlade vi in genom dörren inatt.... Jag är trött idag med andra ord :-) Fast jag är bara glad att det inte var något värre med min underbar :-D
Idag är hon snorig men det sitter inte fast så snorsugen funkar perfekt. Engla tycker dock att snoret hellre får rinna än att få sugen uppkörd i näsan :-)

Nu ska jag gå upp och skriva en lista med sysslor åt Tommy inför imorgon! Engla-sysslor :-D

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0