Vansinnigt!

Det är sjukt egentligen att man kan bli så arg att man nästan hoppar i stolen och river sitt hår pga dumt folk som man (let´s face it) egentligen inte bryr sig om.

En tjej 24 och hennes pojkvän 20 blir med barn och bestämmer sig för att behålla det. Födseln blir jobbig och slutar i akutsnitt. Hon får en svår infektion och blir satt på stark antibiotika. Jobbigt! Pga medicinen kan hon inte amma. Flera veckor senare sitter tjejen och gnäller på sin blogg om att hon inte känner sig som en riktig mamma för att hon inte kan amma sitt barn och hur hon inte har samma band till sitt barn som de flesta mammor har, i samma mening skriver hon om hur kul det ska bli att få ge sig ut och festa senare samma månad (barnet är då lite mer än två veckor gammalt)?!

Eftersom jag inte kunde amma speciellt länge jag heller skriver jag till henne i ett försök att stötta henne och få henne att förstå att det inte går att supa bort problemen. "Du är inte en dålig mamma pga att du inte kan amma. Men att gå ut och festa är inte vad jag skulle kalla "bra" mamma egenskaper. Stanna hemma hos din son så ska du se att ni också hittar ert alldeles speciella band. Ni klarar det här, det vet jag. Kram Sandra"

Jag får då ett ganska snäsigt och halvsurt svar tillbaka: " Att festa är ett av mina stora intressen och jag vet att min son inte tar någon skada av att jag lämnar bort honom en natt för att göra detta." (Vill bara tillägga att både tjejen och pojkvännen skulle ut så det blev farföräldrarna som tog hand om barnet)

Efter att jag skrev till henne blev jag blockad från hennes blogg och FL??? Varför?! Kan en så kallad "vuxen" människa verkligen vara så jävla korkad att man tycker det är helt okej att lämna ifrån sig sin 1 månad gamla bebis för att gå ut och supa. Är det verkligen försvarbart? Inte i min värld. När Tommy ett litet tag efter denna händelse ringde upp pojkvännen (de är kompisar sen något år tillbaka) för att fråga varför de blev så sura så får Tommy höra deras orsak till surandet och dessutom deras försvar till supandet.

Att de blev sura handlade om ett samtal Tommy haft med en av deras gemensamma vänner. Vännen hade berättat för tjejen och pojkvännen om Tommys åsikter ang deras roll som föräldrar och bara snackat en massa skit om dom. Det vännen utelämnade var hennes egen inblandning i det hela och det faktum att även hon hade sagt en hel del om dom som föräldrar.
Anledningen till deras supande var aningen mer chockerande: "Vårt intresse är att supa, det är så vi slappnar av och det är inget fel med det." Tommys nästa fråga slank bara ur honom sådär ofint: "Vad skulle ni då med barn till? Barn innebär ett enormt ansvar och ett barn behöver ha sina föräldrar. Tänk om något hade hänt pojken och ni bägge är ute och är aspackade?"
Varpå pojkvännen svarar: "Det ligger i människans natur att skaffa barn och därför gjorde vi det! Och vad skulle kunna hända honom?"

Är människor verkligen så korkade att de tror att bara för att ungen lyckats tagit sig ut så kan inget ont hända dom??? Plötslig spädbarnsdöd, någon kan tappa dom eller inte vara uppmärksamma nog så de gör sig illa!

Jag vet ärligt inte vad som finns i skallarna på de här två individerna, men inte fan är det något som liknar varken intelligens eller föräldraansvar i alla fall. En liten fråga till alla er som läser: Om hon behöver supa för att slappna av och måste slappna av så tidigt efter sin sons födelse, Hur kommer det bli när han blir lite äldre och kräver ännu mer av henne som människa. När han klättrar och kryper in överallt, när han blir vansinning för att hon säger nej och när han blir en arg och läskig tonåring som inte lyssnar? Ska hon ta till flaskan varje gång något är jobbigt och hon behöver slappna av? Är det här okej?

Hoppas du, Tjej 24 år läser det här: Du är fan inte värd din son om du inte respekterar honom mer än så. Att lämna ifrån sig ett så litet spädbarn för att gå ut och supa är så oansvarigt att det borde vara olagligt. Jag vet om många, många mycket yngre mammor (som det alltid talas illa om för att de inte kan ta nog merd ansvar för sina barn)som aldrig skulle ha kommit på tanken att lämna bort sina barn för att gå ut och supa så snart efter barnet blivit fött. Shame on you!!! love smileys

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ryt på bara, sånt läder ska sån smörja ha. Fattar inte vad såna människor ens skaffar barn för. Tror dom att det är några dockor man sätter i soffan, så sitter dom där? Och vilken 24-åring är så fruktansvärt omogen och barnslig att de kan påstå att supa är ett intresse? Skulle tro att IQ:t inte är större än hennes skostorlek. Stackars barn, men han blir väl ytterligare en i den förlorade barnaskaran som har rena drägget till föräldrar. Det kan ju inte finnas nåt förstånd hos mor och farföräldrar heller, som inte drar näven i bordet!

2009-02-05 @ 18:49:08
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Mamma

Måste tillägga att vad jag förstått håller de här människan på att utbilda sig till lärare...?!! Ja dra in skiten i våra skolor också , hon måste ju vara en helt otroligt bra förebild, eller.........Vad skulle hon rimligtvis ha att tillföra till de barnen? Gud bevare oss.

2009-02-05 @ 18:53:05
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Jenni

Gud va arg jag blir när jag läser om den där tjejen! Och tycker så synd om sonen, han kommer nog inte få det så lätt :(

Och Tack för en underhållande blogg

2009-02-05 @ 18:57:01
URL: http://jenni85.blogg.se/
Postat av: Jenny

Usch stackars barn! Bra skrivet och skönt att folk vågar stå för vad dom tycker när sådana här stolpskott till s.k föräldrar (för de borde inte ens få kalla sig föräldrar) handlar så otroligt omoget oh korkat.

2009-02-09 @ 10:38:35
URL: http://jennyjansson.blogspot.com
Postat av: saramichellesmamma<3

fy fan stackars barn med sånna totalt rubbade föreldrar.. usch och fy.. Väldigt bra skrivet!!!



Hoppas allt är bra med er :D

2009-02-10 @ 11:00:02
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

skriv ut hennes blogg adress, blotta henne för hela världen

2009-02-23 @ 11:26:23
Postat av: Sandra

Tyvärr har hon en skyddad blogg adress där hon skriver allt som bara familj och vänner får veta...kommer dessvärre inte in där längre då jag sa vad jag tyckte och tänkte.

2009-03-02 @ 22:17:05
URL: http://sandranylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0