Oro...

Pratade nyss med N på facebook. Hon skrev att det inte var mkt förändring än...Måtte du vakna upp och må bra vännen. Det vore för hemskt annars. Tänker på dig A!

Igår ringde jag larmcentralen i ren panik. Engla och jag satt och åt frukost. Jag satt mitt emot henne och helt plötsligt såg jag hur hon började ändra färg. Hon blev alldeles knallblå runt ögon, mun, händer och fötter. Jag sprang fram för att kolla om hon hade satt något i halsen men hon andades ju utan några problem så då ringde jag 112. Dom skickade ut en ambulans men när den kom hade hon börjat blivit rosa och fin igen. Dom trodde inte det var nåågot akut men ville att jag skulle boka en tid hos doktorn samma dag vilket jag gjorde. Doktorn berättade att om dom haft problem med magen så kan dom få ganska kraftiga blodtrycksfall som gör att de blir blå så med tanke på Englas magsjuka så blev inte diagnosen så svårställd. Dom kollade henne givetvis ändå, lyssnade på hjärtat och på lungorna men allt var som det skulle.
 Doktorn berättade även att om barnen blir blå (utan att ha satt något i halsen) så ska man kolla tungan. Om tungan också är blå så är det akut för då kan det vara hjärtat som spökar men är tungan rosa och fin så är det nog troligtvis bara ett blodtrycksfall eller att de helt enkelt fryser väldigt mycket. Känns bra att veta om det någonsin händer igen.
Men läskigt var det vill jag lova...Min lilla stackars tjej, hon har nog klippkort inne på sjukhuset snart.

Idag är hon lite bättre i alla fall men hon har fortfarande ont i magen och kan inte sova ordentligt på nätterna... Stackars, stackars lilla gumman...ochlite synd om mig också, som inte fått sova på hela nattenscuba diving in cancun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0