"Grisinfluensan"

Julhysterin är ett faktum. Vart än man vrider och vänder skallen så pratas det om jul, inte bara pratas, det pyntas med...Jag blir alldeles matt. Om jag satte upp gardiner och tomtar tidigare än dagen innan julafton skulle det nog åka ut innan tomten ens hunnit hit. Tycker det är vansinnigt mysigt när det sitter uppe men bara en vecka...Just därför pyntar jag inte med tomtar, gardiner och gran förrän dagen innan. Då får det sitta över nyår och sen ryker det igen.

Idag ska jag in och få det där eländiga svinvaccinet...Engla får vänta till antingen imorgon eller till nästa vecka. Vet inte än eftersom Säffles bvc sköterskor är såååå sega. Får knappt några ordentliga svar på någonting. Jag menar, jag skiter i hur fullt dom har. Min unge ska få sitt vaccin, det bara är så.

På tal om unge...Engla har legat på golvet framför tv:n och tittat i över en timme. Helt tyst och beskedlig...händer inte ofta det heller :) Fisan har dessotom klätt av sig så hon ligger i bara blöjan och myser med en filt :D Sööööööt är hon!

Nu ska jag greja lite här innan det är dags att möta upp älskling i stan. Eftersom han ränner ut och in hos folk var dag så har vi inte vågat träffas sen den sista extrema svinspridningen, vill inte utsätta Engla för några onödiga risker. Så vi har inte träffats alls på en vecka :D Så  u ska vi in, vaccinera oss och sen vänta en vecka till eller så, sen är allt som vanligt igen...Saknar honom:)

Hörs sen hörrni :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0