“The first fall of snow is not only an event, it is a magical event”???!!!

En evighet sen jag skrev nu. Shame on me!

Sitter och stör mig och har stört mig länge nu på omoget folk som bara vägrar ta några som helst rationella och mogna beslut här i livet. Syftar inte på någon särskillt just denna gång utan har bara sett en tendens till total galenskap runt om i landet. Vad är det för fel med att bli vuxen? Ja jag menar inte att man måste vara som en 70 åring så fort man kommit över 20 gränsen. Jag menar snarare att även om man festar och härjar så kan man bete sig som en vuxen människa resten av tiden. Men jag tycker det enda folk gör är att super, och när de inte super pratar de eller planerar för nästa utgång och nästa fylla. Dricka hit och dricka dit. Sådan kanske jag också hade varit om jag inte hade haft Engla? Ja, jag vet faktiskt inte...Nu kommer säkert massa människor missuppfatta hela min poäng och tror att jag sitter och klankar ner på alla som vill vara unga fria och leva livet men det är som sagt inte så jag menar. Önskar bara att folk kunde tänka liiiite längre än vad näsan räcker.

Trött idag. Kom i säng sent och vakna av en hysterisk Engla kl 06.30

Imorgon jobbar jag mellan 07.30 oxh 13.00, är skönt att få in lite extra timmar. Efter jobbet åker vi till mormor allihop. Ska bli jätteroligt, var ju ett tag sen vi sågs nu. Önskar både mormor och farmor bodde närmre så man slapp åka så långt för att ses :/

Det snöar! NÄÄÄÄÄÄJ På med vinterdäcken på bilen och dags att inhandla nya underställ och mössor och grejer. Vill inte, vill inte, vill inte! Finns verkligen inget värre än den första snön, när man var liten älskade man det. Men nu för tiden känner jag mig bara...frusen! Kan tänka mig att dra på mig skalbyxorna och ta en pulktur här hemma iofs, och snömula Tommy ^^

Behöver verkligen, verkligen köpa en ny jacka med. Köper nog en skaljacka om jag får råd. Nya vantar och ny mössa till Engla, halskrage, skor...Åh massor :S

Nä fan, lär nog sätta mig och göra en inköpslista :O

Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Gitsie

Äntligen har du uppdaterat gumman, jag har tappert kikat in här varje dag (ok..flera gånger varje dag)



Detta med festandet ja, jag känner mig stundtals så jäkla gammal men jag har helt tappat sugen för det där riktiga festandet. jag säger absolut inte nej till ett glas vin eller två (eller en flaska...s) men krogen och sånt har jag helt tröttnat på.



KRAM

2009-11-06 @ 16:36:48
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0