“Anyone who thinks women are the weaker sex never witnessed childbirth”


Jag vet många föräldrar som talat om för mig att om barnen trilskas med potträningen så kan man låta dom gå och vara blöta så brukar de börja använda pottan/toaletten sen helt automatiskt. Jag har nu försökt med detta ett tag men helt utan effekt. Det är nästan så att Engla gillar att springa omkring i kissiga kläder och dessutom är det ju buskul att se mammas reaktion när hon har kissat på allehanda olämpliga ställen. Så som på soffkuddar, i min säng, i sin säng, på golven som inte får bli för blöta...ja alla sådana ställen. Hon är ett litet (underbart) monster som inget eller ingen rår på om inte hon själv vill det...ojojoj!

Sovit som en bajs inatt. Nu börjar det göra ont i magen på nätterna, den växer och den sparkar, kommer minsann ihåg det från när jag gick med fisan. Ligger inte på mage heller längre fast det fortfarande går alldeles utmärkt men för bebis skull så ligger jag mest på rygg. Inget jag gillar och det märks på min nattsömn :(

Storasyster fick en liten tös igår strax efter 12 på förmiddagen med :) Längtar efter att få se den lilla varelsen :D Nu är det bara Lollo som jag väntar på ;) Ja det finns fler jag väntar på iofs. En tjej från mamma gruppen som ska ha när som helst och en tjej vars blogg jag följt i några år nu så jag gör inte mycket annat än att funderar på bebisar..haha.

Nu ska jag försöka mig på att göra nåt nyttigt men detta tråkvädret drar ner insperationen ganska rejält :S Hörs hörrni :P

Kommentarer
Postat av: Sandra

verkar minst sagt som alla ska ha barn för stunden, tror aldrig jag har vetat om så många samtidgt :)

2010-08-22 @ 15:40:45
URL: http://mesandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0