"A career is wonderful, but you can't curl up with it on a cold night" (Marilyn Monroe)

Men jävlar...JAG FRYSER!!! Vill åka mot värmen nu! Vill ha sommar här innan jag kommer hem igen och det skulle helt ärligt inte göra mig ett skit om det bara snöade och var vitt EN gång om året, på julafton. Resten av året får det mer än gärna vara varmt och skönt här!!!
Det har seriöst fryst på INSIDAN av Englas fönster, så kallt är det i våra sovrum. Elementen är på i bott och ändå ligger ungstackarn med långfillingar, undertröja och raggsockor under pyjamasen och ovanpå det har hon en fleecefilt och duntäcke men tror ni hon är varm och go när jag tar upp henne...NEJ! Hon är iskall...stackars, stackars lilla gumman min :C Måste byta rum åt henne snarast!

Var ute och mockade förut...det gick jävligt fort vill jag lova :D Höll ju på att frysa häcken av mig :S

Nu sover Engla och jag sitter här ensam och glor. Tommy skulle komma hit en sväng nu i eftermiddag och busa med barnet, i övrigt vet jag inte om det händer så mycket mer idag.

Var i stan igår som sagt, letade badbrallor till pappa och sådana där snygga "bad" shorts till mig att ha när jag ska ligga vid poolen och leka kräfta men vi hittade ingenting. Enda ställena som hade något i shortsväg var sportaffärerna men jag tänker INTE betala 400 spänn för ett par jävla shorts. Inga tofflor hittade jag heller så vi lär väl få spana på sånt när vi kommer ner kanske. Har i alla fall samlat ihop ganska mycket sommarkläder, fick låna en del av Nadja...tack hjärtat för det :) Hennes brallor är tyvärr en aning för små än trots att jag gått ner i vikt den sista tiden...typiskt :CCC Men det blir nog bra ändå...

Ska försöka få ihop någon middag snart kanske...vet inte vad bara. Potatisgratäng med lövbiff kanske..är det gott??? Engla har ätit kanonbra de sista två dagarna, hoppas bara trenden håller i sig...

Ååååh 3:an har visat typ tre avsnitt av "Kniven mot strupen" och jag HATAR det! Vill varken se eller höra på någon kass imitation av Gordon Ramsey men det finns ju fan inget annat att kolla på heller...Vill bara förtydliga att Alex eller vad nu tönten heter kan aldrig fylla Gordons skor...Alex suger, Gordon är BÄST :)

Nej nog med gnäll nu Sandra...skäms på mig som bara tjatar om massa skit...

Kastar in ett kort på lilla darlingen istället och går för att göra något vettigt!

 

 


Kommentarer
Postat av: Gitsie

Ja nu känns det som att det räcker med vinter, nu vill jag ha vår och sommar.

R sa att han skulle söka hemtjänsten till sommaren, kan inte du också göra det? Tänk vad kul vi skulle ha (och detta med lokalsinnet fixar sig gumman)

PUSS

2010-01-11 @ 18:25:33
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Sascha

Hi Honey! I will come to sweden, because i can't live without <you now...you have a so nice daughter :)

i will coming soon!

bye

miss you

Sash

2010-01-20 @ 16:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0